اخبار روز, اخبار شرکت

جلسه بررسی و رفع مشکلات آب شرب شهرک ولیعصر(عج) چوکا و تعیین تکلیف واگذاری شبکه آب شرب آن به شرکت آب و فاضلاب

 با حضور مدیرعامل مجتمع چوکا، فرماندار رضوانشهر و سرپرست آبفای گیلان صورت گرفت؛

 جلسه بررسی و رفع مشکلات آب شرب شهرک ولیعصر(عج) چوکا و تعیین تکلیف واگذاری شبکه آب شرب آن به شرکت آب و فاضلاب

به گزارش روابط عمومی مجتمع چوکا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، صبح امروز چهارشنبه سیزدهم دی ماه مهندس سید نادر صفوی میرمحله در جلسه ای که به منظور بررسی و رفع مشکلات آب شرب شهرستان و همچنین شبکه آبرسانی ساکنین شهرک چوکا و روستاهای همجوار با حضور مهندس غیاثی سرپرست شرکت آبفای گیلان، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری،بخشداران، مدیرعامل شرکت چوکا و دیگر مدیران شهرستانی در محل دفتر فرمانداری برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت:

حل مشکلات حوزه آب شرب چه بصورت کمی و چه بصورت کیفی باید با همکاری و یک دلی تمامی دستگاه ها صورت گیرد و تمام مسئولیت نباید بر عهده یک دستگاه اجرایی باشد.

 فرماندار رضوانشهر محور اصلی این جلسه را بررسی مشکل آب شرب شهرستان بخصوص ساکنین شهرک چوکا و روستاهای همجوار دانست که در ابتدا ضمن استماع ارائه گزارش از وضعیت کنونی توسط مدیر عامل شرکت چوکا و ریاست اداره آب و فاضلاب شهرستان،تصمیماتی جهت ترمیم و بازسازی شبکه و تقویت کیفیت بهداشت آب شرب منطقه چوکا و اصلاح تفاهم نامه انجام گرفته ،توسط فرماندار رضوانشهر صورت گرفت.

 صفوی در ادامه این جلسه موضوع افت فشار ، نگهداری شبکه و کیفیت آب شرب از نظر بهداشتی را مورد نقد و بررسی قرار داد و تاکید کرد: تامین آب شرب سالم از وظایف مهم و اصلی وزارت نیرو است، لذا آب و فاضلاب شهرستان این مأموریت مهم را به منظور جلوگیری از کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار خود داشته باشند.

 نماینده عالی دولت در شهرستان افزود: امروزه اهم خدمت رسانی، خدمت به مردم است و مسئولین آبفا موظفند مشکلات آب شرب در حوزه شهری و روستایی را با بهره گیری ازهمه توان نیروی انسانی و امکاناتی که در اختیار دارند در جهت رفاه حال مردم حل و فصل نمایند.

 صفوی خطاب به سرپرست شرکت آب و فاصلاب استان گفت: اصلی ترین مشکل آب شرب شهرستان،ضعف شبکه و افت فشار در بعضی مناطق است که با توجه به وجود سایت روستای بیجار کن، میتوان با راه اندازی استاندارد و دقیق این سایت مشکل آب روستاهای همجوار را رفع کرد.

 وی افزود: حفر چاه یکی از راه های بسیار خوب و کار آمد در خصوص رفع مشکل آب روستایی است که با توجه به رشد جمعیتی در منطقه،تکمیل پروژه های آب و فاضلاب، حفر و تجهیز و بهسازی شبکه ها قطعا نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی در این بخش خواهد بود. امیدواریم طی ماه های آینده با حفر چند چاه جهت رفع مشکل آب روستاهای شهرستان اقدام مناسبی صورت گیرد.

 در ادامه مهندس غیاثی سرپرست شرکت آبفای استان گیلان از تخصیص اعتبار  و همکاری کامل آبفای استان برای حفر چاه در روستاها ، راه اندازی استاندارد سایت بیجارکن جهت رفع مشکل آب شهرستان خبر داد.

 در پایان تفاهم نامه اولیه تهیه شده فی مابین شرکت چوکا و اداره آبفا پس از بحت و تبادل نظر به اصلاح رسید و مقرر شد اصلاحات انجام شده ظرف ۱۰ روز کاری انجام و در جلسه آتی تفاهم نامه نهایی امضا گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *